donderdag 2 mei 2013

Let's Rock 'n' Roll!

Jody heeft dit goed letterlijk genomen. Hij liep deze marathon vol pret en leute in een zeer verdienstelijke 3u 1' 54". Hij haalde hiermee de 509ste plaats in het klassement. Proficiat hoor Jody!!!

"Hier is dus mijn verslagje van deze marathon in Madrid. 
Wij zijn dus donderdag toegekomen en zijn hier nogal op zoek geweest naar een deftig restaurant waar ze pasta's serveerden. 
Het leek bijna een onmogelijke taak tussen alle tapas bars en cafés, maar uiteindelijk hebben we nog iets gevonden. 
Het weer leek ook niet mee te vallen. We zijn vertrokken met een 20 graden vanuit België en zijn toegekomen met een wolkendek die alle momenten zijn sluizen ging opendoen. Gelukkig genoeg heeft het 's nachts geregend.
Het slechte nieuws was wel begonnen toen we achter mijn rugnummer gingen. Ik had een van de voorste rugnummers en dit bleek onvindbaar en dus hebben ze mij een ander rugnummer gegeven in het midden van het volk wat dus een kleine domper op het verhaal was. Ik voelde de bui al hangen dat er een massa volk voor mij ging starten. 
Ik heb eenmaal op verkenning geweest van de laatste 5 kilometers en daar had ik het begrepen. Het ging echt wel steil omhoog..kuitenbijters dus.
De verwachtingen voor de dag zelf was tussen 0°-8°C wat eigenlijk nog redelijk fris was voor deze tijd van het jaar, maar ik die gewoon was in zo'n weer te trainen of te werken zag er juist een voordeel in.
De dag zelf ben ik om 6 uur opgestaan; 3 boterhammetjes met honing en daarna een uurtje met de beentjes omhoog. 
Ik  ben buitengegaan op tijd en de wind was wel nogal koud en sterk wat zeker en vast mee rekening mee moest gehouden worden. 
Ik ben in mijn startgrid binnengekomen en iedereen was aan het lopen en springen als konijnen. Nog 20 minuutjes te gaan en dat was dus nog veel te vroeg. Ik stond enkel rustig geconcentreerd en pas 10 minuten heb ik mij een klein beetje opgewarmd.
Ik hoorde een harde knal...dit was dus het startschot in de verte, maar pas enkele minuten later zijn we beginnen te bewegen. Het was echt wel chaos en een massa te vergelijken met de 20 km van Brussel. De eerste 5 kilometers heb ik gewoon een reuze slalom gedaan tot het meeste van de massa achter de rug was. Ook niet vergeten dat er enorm veel volk voor de 10km en de halve marathon aanwezig was en dit was van het goede teveel.
De eerste 6 kilometers waren stijgend en daarna ging het lichtjes bergaf. Vanaf dan ben ik op mijn tempo gekomen en heb ik dit nooit echt losgelaten. Tussen 4' en 4'15'' bleef ik doorduwen. 
Ik heb eigenlijk heel de marathon, met een goed gevoel gelopen... toegegeven dat de laatste 2 kilometers er echt wel teveel aan waren (ook omdat het recht omhoog ging met in het begin een helling zoals in de rond van Vlaanderen bijna. Daarom ook dat de eerste een tijd van 2u11 minuten laat optekenen wat trager is dan normaal). 
Het feit dat ik in een te trage grid zat was reeds duidelijk na een tijd. Op heel de marathon ben ik maar eenmaal voorbijgestoken door iemand en al de rest ben ik gewoon voorbijgesneld, maar dat was eveneens ook een nadeel want als de wind sterk staat (de laatste 8 kilometers) kon ik mij achter niemand wegsteken. 
Ik denk dat ik een tijd van 3u1minuut en 54 seconden heb laten optekenen en een 509ste plaats. ik ben ermee tevreden!!

Conclusie: Een leuke belevenis en zeker de ambiance was enorm."Venga venga" en" Animo" heb ik wel 1000 keer gehoord wat je zeker wel een boost geeft, maar je moet wel tegen zo'n grote massa volk tegenkunnen. Dit zou zeker en vast niet de eerste marathon mogen zijn want de hellingen op het parcours zijn enorm en het venijn zit hem in de staart, maar voor de rest is alles goed. Mevrouw en de kindjes hebben zeker van de reis genoten en deze marathon draag ik over aan mijn grootste fan..mevrouw dus ;-)


Jody"