zaterdag 4 oktober 2014

Halve marathon Temse - 21 september 2014


Vandaag stond er een halve marathon in Temse op het programma.
De laatste tijd ging het vormpeil de hoogte in en dus ging ik ervan uit een goede prestatie neer te leggen.
Alles stond al de dag voordien klaar zodat ik de dag zelf geen enkele stress had qua voorbereiding.
Alles leek goed te verlopen tot ik 's morgens buiten het raam keek. Het regende pijpenstelen... het leek even of de weergoden niet mee waren.
Ik bleef rustig en naarmate de dag verdere werd het weer beter en beter.
Uiteindelijk ben ik vertrokken bij volle zon.
Na een half uurtje rijden ben ik toegekomen en hoorde ik van ver de feestvreugde. De organisatie was perfect..op 5 minuten was ik ingeschreven, was mijn tas waar ze hoorde te zijn en kon ik mij al opwarmen.
Na een lichte opwarming stonden we allen klaar voor het startschot.
Pang... ik was goed vertrokken en bleef geconcentreerd achter de eerste linie Het was snel duidelijk dat er zich een klein elitegroep vormde, maar de eerste die was al gaan vliegen..die ging echt wel snel.
Na een eerste ronde van de vier begon er plotseling een breuk in het groepje te komen en begon er een van de lopers het tempo op te drijven en hierdoor moest eigenlijk iedereen afhaken, maar ik zat belange nog niet op mijn tandvlees. Ik kon zonder problemen volgen en ondanks zijn hoge tempo was ik met moeite aan mijn overslagpols.
Alles leek goed te verlopen tot ik op het einde van de 2de rond mijn gelleke moest nemen en er mij een beetje in verslikte (nooit meer met vanillesmaak!!) en hierdoor enkele seconden verloor. Dit was genoeg om heel de 3de ronden op achtervolgen aangewezen te worden. Raar genoeg kon ik opnieuw aansluiten bij de 2de, maar vanaf dan was het vet wel van de soep.
Ik bleef aanhouden, maar ik verloor meter na meter om op een halve minuut achterstand te eindigen.
De eindtijd was wel super: 1u15minuten en dus is het pad naar de marathon in Budapest bijna volledig afgelegd. In elk geval blijven we rustig en gaan we niet overhaast te werk.
Binnen 2 weken kennen we de uitslag!!!



Groeten,

Jody