vrijdag 24 januari 2014

Verslag Danny - Dirk Martens corrida (12 januari 2014)


Karine en ik liepen op de Dirk Martens corrida de 6 km.  Het was zeer mooi weer en bijna geen wind. Ideale omstandigheden om een mooie tijd te lopen,  om eens goed te kunnen knallen zoals we in loperstermen zeggen. Karine had op haar Garmin gps exact 6 km, ik had een afstand op mijn Garmin van 5850 m, dus zal het misschien een beetje minder ver geweest zijn.
Ik vond dat ik goed gelopen had en was zeer tevreden over mijn tijd en plaats. Eerste km liep ik op 3'32", en de lopers in de eerste gelederen startten zelfs nog veel sneller.  Ik zag een aantal Spiridon lopers voor mij die ik helaas niet kon volgen. Maar daarna vertraagde ik wat en temporiseerde, met als gevolg dat ik halfweg systematisch nog kon versnellen. Ik haalde nog verschillende lopers in en kon er zelfs nog een sterke eindsprint uitpersen. Uiteindelijk behaalde ik een 12e plaats op meer dan 200 deelnemers op de 6 km. Karine werd 3e dame en heeft tot de laatste meter alles gegeven om een nog veel jongere atlete achter zich te laten.

We werden natuurlijk sterk aangemoedigd door een aantal SVS vrienden die aan de kant stonden of zich aan het opwarmen waren om de 12 km te lopen.
Op aanraden van onze trainer Jan liepen we de 6 km en dat heeft ons deugd gedaan.  Zowel loper als trainer waren tevreden en we keerden naar huis met de volgende veldloop al in het achterhoofd...