woensdag 6 mei 2020

Kennen jullie Sietse al?

Sietse is ons jongste SVS-lid en nog niet zo lang aangesloten bij de club. Hoog tijd dus om hem even te leren kennen.

In een periode van crisis waarin zo goed als alle wedstrijden en sportevenementen worden afgelast, is er creativiteit nodig bij de organisatoren om alternatieven naar voren te schuiven. Zo organiseerde Sportevents een eerste 'Lockdown Triathlon' ter compensatie van sprinttriathlon Herdersem uit de Wcup Triathlon serie, dit bestaat uit een reeks wedstrijden waarin je punten kan verzamelen om zo hoog mogelijk te eindigen in het jaarlijks klassement. Een 'Lockdown Triathlon' houdt in dat je de juiste afstand moet afleggen op een parcours naar keuze en dit binnen een voorziene periode. Onder begeleiding van coach Jan ben ik erin geslaagd om in deze eerste 'Lockdown Triathon 53ste te eindigen op 350 deelnemers. De eerste 500 m lopen (ter vervanging van het zwemmen) legde ik af in een tijd van 1:19, de 23 km fietsen in 33:44 (41,1km/u gemiddeld) en de laatste 5km in een persoonlijke besttijd van 18:15 (tempo 3:39). Tijdens het eerste weekend van mei nam ik opnieuw deel aan een Lockdown-wedstrijd, deze keer was het een loopwedstrijd georganiseerd door één van de sponsors: Wcup ROND UW KOT RUN! Ik slaagde erin om mijn persoonlijk record op de 5km wat scherper te stellen, nl. 17:26, nog 26 seconden verwijderd van het record van coach Jan. Een mooie uitdaging voor een volgende keer lijkt me. Tijdens deze wedstrijd werd er (virtueel dan toch) samen gelopen met enkele duathleten die al deelgenomen hebben aan Europese kampioenschappen. Er deed ook een voormalig wereldkampioen aquathlon mee. Op naar de volgende virtuele wedstrijd.
Sietse in actie in sprinttriathlon Aalst 2019