zaterdag 28 maart 2015

Dwars door Dendermonde - 22 maart 2015

Gisteren heb ik de stratenloop 'Dwars door Dendermonde' gelopen. 

Om 14 uur hebben mijn collega's de 5 km gelopen.  Ik stond om 15u00 klaar aan de start voor de 10 km. Ze hebben goed gesupporterd.  Ik stond redelijk vooraan, dus dat was al goed. Ik ben snel vertrokken om de 'massa' zoveel mogelijk achter mij te laten. Het snelle tempo heb ik goed kunnen volhouden.

Gelukkig was ik licht gekleed, want de zon was ook van de partij. Zalig weertje.....  Het was ook een zeer mooi vlak parcours, op de dijk langs het water en ook helemaal rond een grote vijver. Ideaal....  De kilometers waren om de km aangeduid zodat ik goed kon aftellen. Het ging verrassend goed.  Toen ik op de grote markt aankwam, zag ik op de grote klok van het stadhuis kwart voor 4?!?  Mijn collega's stonden mij al op te wachten. Amai, zo een goede tijd. Ik was wel content! 

Na een verkwikkend energie drankje heb ik me laten masseren door een laatstejaarsstudente kinesitherapie. Dat hebben mijn kuiten gevoeld.... 's Avonds voor de computer nieuwsgierig voor mijn tijd: 48,03 minuten. Tof!  Zou dat eigenlijk wel kunnen? Misschien was het wel geen 10 km? 

Maar kom, ik weet wel dat ik zo snel heb kunnen lopen dankzij de training met de stevige intervals (meestal tussen Davy en Stefaan welteverstaan). 

Dank jewel Jan,

Kristien