woensdag 1 april 2015

Solidpharma run Essene - 29 maart 2015

De hel van Essene door Jody


Vandaag was het de beurt aan het tweede dendercriterium in Essene (Affligem) waar enkele pajotten ons aan het opwachten waren om beklommen te worden. Dit was voor mij eveneens de laatste test voor de marathon van Wenen om de nieuwe schoenen te testen (foutje van de laatste keer) Ik heb eveneens nog gellekes en andere kledij getest en alles is goedgekeurd voor het grote werk. Het was snel duidelijk dat het slechte weer vandaag een grote rol ging spelen. Het heeft heel het weekend geregend en waren op sommige momenten enkele windstoten. Het ging dus uitkijken zijn naar wie het kopwerk durft op zich te nemen.  Na enkele opwarmingen was het tijd voor de start in de regen. Na het startsignaal ging het onmiddellijk bergop en was er zich direct een grote groep aan het vormen. Terwijl wij naar boven gingen liep het regenwater als een beek ons tegemoet. Zelfs de lopers van de 7 km bleven nog tezamen…..maar na kilometer 4 begon er enkele breukjes te komen in het peloton. Door de wind heb ik het tempo iets laten zakken en begonnen enkelen nog mee te volgen, maar na een tijd begon ik al mensen opnieuw op te rapen. Na een tijdje keek ik een lange straat achteruit en zag dat het “goed” was…de rest was niet meer gevolg en kon ik mij vooraan beginnen concentreren. De twee ronde ben ik blijven geven en heb ik nog eentje kunnen oprapen…de tweede van de 14 km zat net voor mij en kwam nog heel dichtbij om te sneuvelen, maar hij heeft het net nog gehaald. Ik ben dus 3e geworden in een tijd van 52min14sec geen supertijd maar door de omstandigheden en in vergelijking met de eerste lopers was het zeker en vast niet slecht (als je op het einde van de race de eerste nog altijd kan zien ben je goed bezig) :-)

In elk geval proficiat aan:

De Schrijver Davy die de 14 km liep in 1u10min31sec

Matton Sonia (5e bij de dames) die eveneens de 14 km heeft gelopen met een tijd van 1u13min58sec

Stijn Deblander die de halve marathon liep in een tijd van 1u29m37seconden


Jody.


Wat de reactie is van Stijn lees je hierbij:


Vandaag 17e plaats op de halve marathon in Essene - Affligem in een tijd van 1u29m37sec op een loodzwaar parcours en enorm veel wind en regen dus de tijd verbeteren van 2 weken geleden in Sluis was al uitgesloten voor mij! Maar tevreden met het resultaat!

Noot van de coach:

Zeer tevreden over de resultaten van al onze deelnemende atleten. Proficiat aan allen om in die omstandigheden,wind-regen - modder op de omloop en zeer heuvelachtig,sterke tijden te lopen.Jullie zijn klaar om een prachtig seizoen te lopen en op het einde van het dendercriterium mooie ereplaatsen te verzilveren..

Coach jan