woensdag 25 april 2012

En we doen verder...Bouillon, Antwerpen...

Zaterdag liep Wisken haar eerste trail. Ze koos voor La Bouillonnante en voor de afstand van 24 km. Ze finishte binnen de tijdslimiet. Deze toch wel zware trail in ongunstige weersomstandigheden deed ze in 4u23. Je kan haar avontuur lezen op haar blog.

Zondag was het gelukkig beter weer. Vandaag stonden er heel wat leden van de club aan de start. Enkele onder hen waagden zich aan de afstand van 10 miles, zijnde 16km.

Vooral Helga had er naartoe gewerkt. Ze heeft al een paar 5K-wedstrijden gelopen maar nu was het 3 x zo veel. Antwerpen is ook niet te onderschatten. De tunnels missen hun effect niet en het is toch wel een moeilijk parcours.

Verder keken we ook uit naar de prestaties van Lieve en Willy, onze Chateauneuf du pape van een excellent jaar onder de club. Maggy en Pascal wriemelden zich daar ook tussen de mensenmassa, samen met Tijl en Lis. Karine die slaagde er in om tussen de eerste 1.000 starters te staan. Gunther, Tom, Lieven en Danny die stonden daar ergens tussen in.

De sfeer zit goed, ze zijn er klaar voor....bang...weg zijn ze. Helga heeft ons haar ervaring toegestuurd. Laten we het samen lezen want het is altijd fijn om te weten hoe iemand een wedstrijd beleefd:

"Hallo iedereen,
Hier een verslagje van mijn 10 miles :
's morgens een stralend zonneke, dus ik denk oh, dus toch goed weer. Mijn kleren liggen klaar, t-shirt met lange mouwen en topje van svs. Ik krijg 's morgens nog een sms van Wisken: het is warm weer, dus niet te warm kleden. Oei, moet ik veranderen van kledij? ik doe mijn t-shirt met lange mouwen weg en neem mijn t-shirt met korte mouwen uit de kast. Voor de zekerheid neem ik toch nog 1 mee met lange mouwen.

Voor de wedstrijd begint het ongelooflijk te regenen met veel wind. We hebben allemaal zoiets van:
is dit waarvoor we het doen? Iedereen twijfelt: lange mouw of kort. Het wordt korte mouw. Karine wrijft zich haar blote armen en benen in met de tijgerbalsem die we gekregen hebben. Opwarmen in de regen, daar heeft niemand zin in, dus we warmen ons op in de tent van Ing, tussen het volk wat wel een komiek zicht moet geweest zijn. We komen buiten zeggen: " het is NIET KOUD !!!!!! "


En dan eindelijk de start; ik sta in hetzelfde vak als Lisbeth, Maggy, Tijl en Pascal omdat ze me gezegd hadden dat het beter is om 10 min. voor uw tijd te staan. Lieve en Willy staan denk ik in een blok verder dan ik. Hartslagmeter staat aan, voetpod ook, allé we zijn weg. ik kom over de mat, lap mijn hartslagmeter staat op nul. "Nee he , niet nu onnozel ding." Ik begin de prutsen en hem met speeksel nat te maken, maar geen resultaat, toeme.  Efkes proberen om af te zetten en dan weer op en oef hij doet het.
Hartslag 163, ok das goed. Ik loop een goed vol te houden tempo en het gaat goed, wel zwaar met die berop van die tunnels. Ondertussen loopt iedereen mij voorbij en dan vind ik een beetje frusterend. Straks loop ik hier helemaal vanachter!!!!!  En dan is beetje het gevoel dat ik heel de wedstrijd heb.
Hoeveel mensen gaan mij nu hier nog voorbij lopen? En waar blijft Lieve? Is ze mij al voorbij of loopt ze nog achter mij? Achter mij, kan bijna niet, want Lieve loopt beter dan ik en ze blijven mij maar overgaan die mensen. Lieve!!! Kom mij een beetje helpen met uw leuke babbels. Maar Lieve niet gezien en dus loop ik voort en voort en de kilometerkes passeren goed.


Gelukkig zie ik op sommige momenten dat er nog heel veel achter mij lopen: oef. Mijn tempo van 9à 9,5km/u kan ik goed volhouden. Jean had wel gezegd dat ik na ongeveer 5 km mocht versnellen, maar ik vond het tempo goed en heb niet echt meer veel versneld omdat ik dacht het niet te kunnen
volhouden tot het einde, dus dan maar dan maar mijn eigen tempo.


De laatste tunnel: " de konijnenpijp" wist ik dat het zwaar ging worden. Bij de bergaf heb ik rustig gelopen, aan een redelijk lage hartslag en bergop ging eigenlijk wel goed, wel mijn gemiddelde snelheid naar de vaantjes, maar allé. bij het buitenkomen van de tunnel kan ik nog versnellen en ik ben er bijna, nog efkes bijten.

Joehoe ik ben er. Ik duw mij uurwerk af en oh nee; ik heb toch goed gelopen: 1u45? Grrrrrrrrr, ik had 5 min; beter verwacht, pffffffffff........... Maar mij gevoel is goed en tja diene tijd foert. Ik blijf trainen en volgend jaar doe ik beter. Een marathon, dat is toch nog heeeeeeeel ver weg hoor voor mij. Maar ik heb een goede coach en een fijne club. Bedankt coach en vrienden voor de steun .
Helga"

Helga, je hebt dat goed gedaan! Zou je dit vorig jaar zo comfortabel gelopen hebben? Neen hé...dus je mag terecht fier zijn want je hebt een grote evolutie gemaakt het afgelopen jaar. Wist je dat je een halve minuut per kilometer sneller loopt dan in 2011?! We kunnen je alleen maar zeggen: GOE BEZIG and keep up the good work!.

Verder is IEDEREEN er op vooruit gegaan. We geven hier de individuele tijden mee. Zo'n massaloop is niet altijd gemakkelijk , ook niet voor de organisatie want zijn er niet wat problemen met de chrono's geweest?

Gunther:1:03:56
Danny:1u04
Lieven: 1u10:18
Tom: 1u12:24
Karine:1u14
Liesbeth: 1u19
Tijl:1u24
Maggy:1u28:10
Pascal : 1u33
Lieve:1u45
Helga 1u45
Willy:1u50

Toch ook een applausje voor Lieve en Willy en om het met hun eigen woorden te zeggen:
"We zijn als wijn, maar dan wel ne goeie hé, ne chateauneuf du pape of zo" en gelijk hebben ze...doe het hen maar na. Wie durft die uitdaging aan?

Nu mag iedereen de beentjes verzorgen en vertroetelen want volgende week is het de groepsuitstap: de Ekiden te Evergem.