woensdag 29 april 2015

10 miles Antwerpen - 26 april 2014

In november vorig jaar, ging ik voor mijzelf de uitdaging aan om deel te nemen aan de 10 miles van Antwerpen.  Tot dan liep ik meestal tot 5 km en niet meer.  Gelukkig kwam ik in die periode Jan tegen, die direct enthousiast was om mij te begeleiden.  De afgelopen maanden heb ik dan volgens schema getraind, en vaak duurlopen afgewerkt, samen met de vrienden van SVS.  Gisteren was het dan zo ver. Vol moed stond ik aan de start met een paar collega’s van de bank.  Mijn streefdoel was om dit op max 1.25 af te werken.
De eerste tip van Jan ging al in de mist op. Veel te snel gestart, en daardoor bij het bereiken van de Kennedytunnel al een dipje.  Echter de Scheldekaai bereikt, en daarna richting stadscentrum, over de Meir en de Italiëlei kreeg ik weer vleugels. Dit natuurlijk door de vele intervaltrainingen, die ervoor zorgden dat ik terug op adem kwam ! Echter het laatste stuk in de Waaslandtunnel, waar zowel ik als ook de andere lopers in mijn buurt toch precies wat zuurstof tekort hadden, ging het terug wat minder goed.  Daarna volgt heel snel de finish en ik slaagde erin om de laatste 800 meter toch nog een sprint te trekken en nog een paar lopers voorbij te gaan.  Resultaat , tijd 1.20.06 en daar ben ik best tevreden mee.  Bedankt aan Jan en de vrienden van SVS om mij hierbij zo goed te begeleiden, en ik kijk al uit naar een nieuwe uitdaging.


Sonia