woensdag 29 april 2015

Marathon Rotterdam - 12 april 2015

De ambiance in de binnenstad is enorm, bij het gezang van Lee Towers wordt het startschot gegeven van de 35ste marathon. Niet te snel beginnen, laat ze maar lopen, met deze wijze woorden van Jan ben ik van start gegaan in een bruisend Rotterdam. Alles was perfect, juist gekleed, gellekes om de 20 minuten, goe op schema, genoeg drinken en dat allemaal op 30 meter van het ballonneke van 3 uur. Op 21 km kwam ik 30 seconden te vroeg aan en niets wees erop dat dit zou veranderen. Km 27 steken we de Erasmusbrug over om 3 km te genieten van de juichende toeschouwers en de binnenstad en besluit om toch te beginnen denken lichtjes naar dat ballonnetje van 3 uur te lopen op 50 meter voor mij. PROBLEEM, hij loopt te snel, de marathon begint pas op 35 km beweert Jan, EN OF, daar liep ik dan afvragend waar ik in godsnaam weer aan begonnen was. 1 minuut was ik verloren op mijn schema en dacht 't is alles of niets, naar de finish met alles dat ik nog had. Met 3.00.38 was mijn doel niet bereikt maar was zeer blij met de prestatie en ben Jan en de svs's zeer dankbaar voor de schema's, de begeleiding en de companie. 27 september ga ik voor een nieuwe kans in Berlijn onder de vleugels van coach jan maar nu: frieten met stoofvlees en mayo.


Sportieve groeten,


Steven